Η γοητεία της Ελλάδας ως κινηματογραφικό σκηνικό είναι αδιαμφισβήτητη. Αυτή η άνοδος, η οποία προωθείται από αναβαθμισμένα προγράμματα στήριξης, τοποθετεί την Ελλάδα στην πρώτη γραμμή των διεθνών κινηματογραφικών κόμβων.
Με τις κορυφαίες εταιρείες παραγωγής να επικεντρώνονται στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τα γραφικά νησιά, η Ελλάδα έχει μετατραπεί σε ένα εκτεταμένο στούντιο, που φιλοξενεί σειρές blockbuster και ταινίες με παγκόσμια απήχηση.
Η εισροή διάσημων κινηματογραφιστών όχι μόνο ενισχύει την οπτικοακουστική βιομηχανία της χώρας, αλλά και ενισχύει την ελκυστικότητα της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού. Ειδικότερα, η Αθήνα αναδεικνύεται σε προνομιακή τοποθεσία γυρισμάτων, τροφοδοτώντας τις προσπάθειες για την εξασφάλιση σημαντικού μεριδίου της παγκόσμιας κινηματογραφικής βιομηχανίας πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.
20 λόγοι γιατί το «LOTR» είναι καλύτερο από τον «Harry Potter»
Αν και αναμένεται προσωρινή διακοπή των αιτήσεων για ξένες παραγωγές λόγω διοικητικών προσαρμογών, το ενδιαφέρον της βιομηχανίας παραμένει ακλόνητο, με τα επερχόμενα έργα να αναβαθμίζουν περαιτέρω την κινηματογραφική προβολή της Ελλάδας.
Επερχόμενες παραγωγές όπως “Το κορίτσι από το Όσλο” και “Καμπούλ” είναι έτοιμες να γοητεύσουν το κοινό παγκοσμίως, με την Αθήνα να αποτελεί το μαγευτικό σκηνικό. Επιπλέον, μεγάλες παραγωγές από την Amazon και το BBC, μαζί με εγχώρια έργα, αναμένεται να ξεκινήσουν τα γυρίσματα, προβάλλοντας το πλούσιο πολιτιστικό μωσαϊκό της Ελλάδας.
Το μαγευτικό νησί της Πάρου μπαίνει επίσης στο προσκήνιο ως κινηματογραφικός προορισμός, υποσχόμενο να αναδείξει τα ποικίλα τοπία της Ελλάδας στην κινηματογραφική οθόνη.
Η Θεσσαλονίκη και η Κεντρική Μακεδονία διαμορφώνουν τη θέση τους στο παγκόσμιο κινηματογραφικό τοπίο, προσελκύοντας σημαντικές επενδύσεις και δημιουργώντας σημαντικά οικονομικά οφέλη μέσω κινηματογραφικών και τηλεοπτικών παραγωγών.
Η ανερχόμενη φήμη της Ελλάδας ως κινηματογραφικής δύναμης υπογραμμίζεται από πρόσφατες παραγωγές όπως το “My Big Fat Greek Wedding 3”, η “Greek salad” και οι “Greatest Days”, που αντικατοπτρίζουν τις ποικίλες δυνατότητες αφήγησης ιστοριών της χώρας.
Ακόμα και η διαφημιστική βιομηχανία αναγνωρίζει την οπτική γοητεία της Ελλάδας, με μεγάλες μάρκες όπως η Mercedes και η Perrier να επιλέγουν τις μαγευτικές της εικόνες ως σκηνικό για τις καμπάνιες τους, εδραιώνοντας περαιτέρω το καθεστώς της Ελλάδας ως κινηματογραφικό διαμάντι. Για να δούμε τις εξελίξεις.