new thing

Ανακαλύπτοντας το New Thing: Μια έκθεση φωτογραφίας για ένα επαναστατικό κέντρο τέχνης

Ο Topper Carew πήγε στην Ουάσινγκτον για να γίνει αρχιτέκτονας, αλλά τελικά κατάφερε να χτίσει κάτι πολύ πιο σημαντικό: ένα κέντρο τέχνης και αρχιτεκτονικής που έγινε σημείο αναφοράς για την γειτονιά, το “New Thing Art and Architecture Center“.

William Eugene Smith: «Ένας σπουδαίος φωτογράφος που απαθανάτισε μια σπουδαία μάχη των Ιαπώνων»

Οι αναμνήσεις από αυτό το κέντρο, που στεγάζονταν σε ένα κατάστημα, αποτελούν τον πυρήνα της έκθεσης που διοργανώνει το μουσείο του Αμερικανικού Πανεπιστημίου με τίτλο “Νέα οπτική στο New Thing: Έκθεση φωτογραφίας που καταγράφει το επαναστατικό κέντρο τέχνης της κοινότητας της D.C., 1966-1972”.

Η έκθεση αποτελείται κυρίως από νοσταλγικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες των Joel Jacobson και Tom Zetterstrom, δύο μελών της ομάδας του New Thing. Πολλές από τις φωτογραφίες αυτές δεν έχουν παρουσιαστεί ποτέ ξανά στο κοινό.

new thing

Επιπλέον, η έκθεση περιλαμβάνει ένα σύντομο βίντεο με φωτογραφίες και εμπνευσμένες φράσεις, καθώς και μια βιτρίνα με αφίσες του New Thing, δίσκους και ένα βιβλίο, μαζί με μερικά μολύβια και στυλό.

Ο Carew, που καταγόταν από τη Βοστώνη, σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Howard, όπου εντάχθηκε στη Φοιτητική Μη Βίαιη Συντονιστική Επιτροπή (SNCC). Μια από τις δράσεις του ήταν η εγγραφή Αφροαμερικανών στον εκλογικό κατάλογο του Μισισίπι κατά το “Freedom Summer” του 1964. Σπούδασε αρχιτεκτονική στο Howard, αλλά εγκατέλειψε τις σπουδές του στην τελευταία χρονιά λόγω διαφωνίας με το project του τμήματος: τον σχεδιασμό της κατοικίας του αντιπροέδρου των ΗΠΑ.

Στη συνέχεια, ο Carew έγινε υπότροφος στο νεοσύστατο τότε Ινστιτούτο Πολιτικών Σπουδών, που αποτελούσε πηγή τόσο εθνικού όσο και τοπικού πολιτικού ακτιβισμού.

Σε μια ομιλία του στο μουσείο στις 10 Φεβρουαρίου, ο Carew θυμήθηκε ότι η πρώτη τοποθεσία του New Thing, κοντά στη 18η και Florida NW, βρισκόταν δίπλα στα γραφεία του Ινστιτούτου. Το κέντρο έγινε γρήγορα ένας χώρος όπου παιδιά από τις γειτονίες Adams Morgan και Shaw, τότε κυρίως Αφροαμερικανοί, μπορούσαν να μάθουν τέχνη, μουσική, χορό και γραφή.

new thing
Θέατρο στο New Thing παρουσιάζει τον Stevie Wonder

Ανάμεσα στους συνεργάτες του Carew υπήρχαν σημαντικές προσωπικότητες της περιοχής, όπως ο φλαουτίστας Lloyd McNeill, η τραγουδίστρια Roberta Flack, ο σαξοφωνίστας Andrew White και ο Αφρικανός τυμπανιστής, χορευτής και χορογράφος Melvin Deal. Ο McNeill, που ήταν και εικαστικός, υπήρξε ο πρώτος καθηγητής τέχνης στο New Thing.

Σύμφωνα με τα κείμενα της έκθεσης, ένας από τους στόχους του Carew ήταν να προσφέρει μια αφροαμερικανική εναλλακτική στην “νεοευρωπαϊκή αισθητική που κάλυπτε την Ουάσινγκτον σαν πέπλο”.

Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στις 10 Φεβρουαρίου, ο Carew ανέφερε: “Παρά τις πιέσεις που δεχόμουν επειδή ο οργανισμός μας δεν ήταν αποκλειστικά Αφροαμερικανικός.”

Παρά τις επικρίσεις, ο Carew πίστευε στη συνεργασία και την ένταξη. Συνεργάστηκε με καλλιτέχνες και ακτιβιστές διαφορετικών φυλών και καταβολών, όπως οι Jacobson και Zetterstrom, οι οποίοι ήταν λευκοί. Η εμπειρία του Carew στο New Thing τον ώθησε σε μια καριέρα στον κινηματογράφο και την τηλεόραση. Ήταν παραγωγός, σκηνοθέτης και σεναριογράφος σε ταινίες όπως η κωμωδία “D.C. Cab” (1983) και η κωμική σειρά “Martin” (1992-1997) με πρωταγωνιστή τον Martin Lawrence.

Το New Thing λειτούργησε μόνο για λίγα χρόνια, αλλά άφησε σημαντικό σημάδι στην κοινότητα. Η έκθεση στο American University Museum αποτελεί μια ωραία υπενθύμιση του έργου του κέντρου και της σημασίας της τέχνης και της κοινωνικής προσφοράς.

“Hello Vincent”: Έργο τεχνητής νοημοσύνης επιτρέπει στους επισκέπτες να συνομιλήσουν με τον Van Gogh

Με πληροφορίες από Washington Post

Πηγή εξωφύλλου

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr