Search
Close this search box.
Search
Close this search box.
Σχολή Μοσούλης

Άγνωστες πτυχές της τέχνης: Σχολή της Μοσούλης

Τη ζωγραφική σχολή της Μοσούλης δεν την γνωρίζουν πολλοί και – σίγουρα – δεν τη θυμάσαι από το σχολείο. Εκτός αν διαβάζεις Lavart, οπότε η σχέση σου με την τέχνη έχει ήδη πάει σε άλλο επίπεδο. 

Η Σχολή της Μοσούλης είναι μια Μικρογραφική Ζωγραφική στο Ιράκ του 12ου-13ου Αιώνα

Η Σχολή της Μοσούλης (the Mosul school), στη ζωγραφική, ένα στυλ μικρογραφικής ζωγραφικής που αναπτύχθηκε στο βόρειο Ιράκ στα τέλη του 12ου έως τις αρχές του 13ου αιώνα υπό την αιγίδα της δυναστείας των Ζανγκίντ (1127–1222).

Αυτή η ζωγραφική σχολή είναι γνωστή για τη μικρογραφική της προσέγγιση και την έμφαση στο θέμα και τη λεπτομέρεια, περισσότερο από την αναπαράσταση του τρισδιάστατου χώρου.

Σε τεχνική και στυλ, η σχολή της Μοσούλης ήταν παρόμοια με τη ζωγραφική των Σελτζούκων Τούρκων, που έλεγχαν το Ιράν εκείνη την εποχή. Ωστόσο, οι καλλιτέχνες της Μοσούλης ξεχωρίζουν για την πιο λεπτομερή αναπαράσταση των θεμάτων τους και την εκτενή χρήση συμβολισμών που αντλούσαν από την κληρονομιά της Μεσοποταμίας.

Ένα χαρακτηριστικό έργο είναι η εικόνα του Ανδρόμαχου του Πρεσβύτερου και του γιου του, Ανδρόμαχου (του junior). Ο γιος ήταν γιατρός.

Η απεικόνιση του Ανδρόμαχου μαζί με τον γιο του πάνω σε άλογο αποτελεί ένα παράδειγμα της τεχνικής της Σχολής της Μοσούλης και της ενσωμάτωσης συμβολισμών όπως τα φίδια, πιθανόν σε σχέση με ιατρικά θέματα.

Σχολή Μοσούλης
Πηγή φωτογραφίας 

Σημαντικό μέρος της εικονογραφίας της Μοσούλης αποτελούν σκηνές Σελτζούκων πολιτιστικών πρακτικών, όπως η χρήση μορφών καθισμένων σταυροπόδι. Βέβαια, παρουσιάζονται αρκετά συμβολικά στοιχεία της περιοχής, όπως η ημισέληνος και τα φίδια, που αποτελούν κληρονομιά της αρχαίας Μεσοποταμίας.

Το έργο “Kitab al-Dariyak” (Βιβλίο του Δάριακ), που δημιουργήθηκε μεταξύ του 1198 και του 1199 στη Συρία, αποτελεί ένα ακόμη παράδειγμα της ζωγραφικής της Μοσούλης που παρουσιάζει παρόμοια θέματα.

Πηγή φωτογραφίας

Η Σχολή της Μοσούλης άφησε ένα ιδιαίτερο αποτύπωμα στην ιστορία της τέχνης, καθώς αντιπροσωπεύει τη συνάντηση και την αλληλεπίδραση διαφορετικών πολιτισμικών παραδόσεων στην περιοχή του Μεσοποταμίας κατά τη διάρκεια της Μεσαιωνικής περιόδου.

Πηγή περιεχομένου: διαδικτυακή έρευνα

Μοιράσου το

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

YelloWizard.gr
YelloWizard.gr
YelloWizard.gr