Ο Χούλιο Κορτάσαρ, ένας μετρ της καινοτόμου και υπαρξιακής λογοτεχνίας, εμβαθύνει στις ιδιαιτερότητες της ανθρώπινης γνώσης, της ταυτότητας και της αγάπης μέσα από τα προκλητικά του αποφθέγματα. Σε αυτούς τους προβληματισμούς, ο Κορτάσαρ συχνά αμφισβητεί τις συμβατικές αντιλήψεις και αγκαλιάζει την αινιγματική φύση της πραγματικότητας.
Τα δύο πρώτα αποφθέγματα καταδεικνύουν τη γοητεία του για τη ρευστότητα της αυτογνωσίας και του χρόνου. Ο Κορτάσαρ υποδηλώνει ότι μόνο στα όνειρα, την ποίηση και το παιχνίδι μπορεί κανείς να επανασυνδεθεί με μια προϋπάρχουσα κατάσταση ύπαρξης, ενώ αμφισβητεί τις παραδοσιακές διακρίσεις μεταξύ αρχής, τέλους και μέσης. Οι έννοιες αυτές υπογραμμίζουν το ενδιαφέρον του για τις μη γραμμικές αφηγήσεις και την υποκειμενική εμπειρία του χρόνου.
Ο Κορτάσαρ αποτυπώνει τη διαχρονική και διαρκή ποιότητα ενός δεσμού, ευθυγραμμιζόμενος με την εξερεύνηση του αιώνιου στις ανθρώπινες σχέσεις. Συλλογικά, αυτά τα αποσπάσματα προσφέρουν πληροφορίες για τη φιλοσοφική και φανταστική προσέγγιση του Cortázar, όπου αμφισβητεί τους κανόνες, αγκαλιάζει το μυστήριο και εμβαθύνει στην πολυσύνθετη φύση της ανθρώπινης ύπαρξης.
7 αποφθέγματα του Χούλιο Κορτάσαρ
1.Μόνο στα όνειρα, την ποίηση, το παιχνίδι φτάνουμε μερικές φορές σε αυτό που ήμασταν πριν είμαστε αυτό που, ποιος ξέρει τι, είμαστε.
2.Πού είναι η αρχή, το τέλος και –το πιο σημαντικό– η μέση;
3.Αυτό που πολλοί άνθρωποι λένε έρωτα, δεν είναι άλλο απ’ το διαλέγω μια γυναίκα και τη νυμφεύομαι.
4.Δε διαλέγεις εσύ τη βροχή που θα σε μουσκέψει ως το κόκαλο όταν βγεις από ένα ρεσιτάλ.
5.Λες και μπορείς να διαλέξεις τον έρωτα, λες και ο έρωτας δεν είναι το αστροπελέκι που σε σκίζει στα δύο και σ’ αφήνει κεραυνόπληκτο στη μέση της αυλής.
6.Το παιχνίδι που παίζεται με μιαν αμάδα, που πρέπει να τη σπρώχνεις με τη μύτη του παπουτσιού. Υλικά: ένα πεζοδρόμιο, μια αμάδα, ένα παπούτσι κι ένα όμορφο σχεδιάγραμμα με κιμωλία, κατά προτίμηση ζωγραφιστή. Ψηλά είναι ο Ουρανός, χαμηλά η Γη, είναι πολύ δύσκολο να φτάσεις με την αμάδα στον Ουρανό, σχεδόν πάντα κάνεις λάθος στον υπολογισμό και η αμάδα βγαίνει έξω απ’ το σχεδιάγραμμα»
7. μόνη μαζί μου στην άκρη της νύχτας,
και πως διαρκούσες, ήσουν περισσότερη από το χρόνο,
ήσουν αυτή που δεν έφευγε.
Διαβάστε περισσότερα αποφθέγματα παρακάτω:
20 λυτρωτικά αποφθέγματα του Καρλ Γιουνγκ ελέγχουν το ασυνείδητό μας
11 αποφθέγματα του Ίρβιν Γιάλομ: «Αν θέλεις να αλλάξεις, πρέπει να είσαι πρόθυμος να νιώσεις άβολα»
10 σοφά αποφθέγματα του Ιπποκράτη για την ισορροπία του νου
Κρίστοφερ Μάρλοου: 17 αποφθέγματα από το «κακό» παιδί της αγγλικής Αναγέννησης