Η ιστορία γύρω από τον Υβ Κλάιν και το φημισμένο άλμα του από το παράθυρο του δεύτερου ορόφου στο Παρίσι αποτελεί έναν συναρπαστικό μύθο στον χώρο της τέχνης.
Οι προγονοί μας απέφευγαν να χαμογελούν στις φωτογραφίες! Γιατί όμως;
Αρχικά, είχε δημιουργηθεί η εντύπωση ότι αυτό το άλμα είχε πραγματοποιηθεί και φωτογραφηθεί πριν από μερικές δεκαετίες, με τις φωτογραφίες να παρουσιάζονται ως αναπόσπαστο κομμάτι της καλλιτεχνικής διαδρομής του Κλάιν.
Ωστόσο, μετά από περίπου πενήντα χρόνια, αποκαλύφθηκε ότι η εν λόγω σκηνή ήταν αποτέλεσμα επεξεργασίας και επιμέλειας από τους φωτογράφους Shunk και Kender. Οι εικόνες που παρουσιάζονταν ως αυθεντικές αποδείχτηκαν ότι είχαν δημιουργηθεί με τη χρήση πολλαπλών καρέ και επεξεργασίας στο σκοτεινό δωμάτιο. Ένα καρέ έδειχνε τον Κλάιν να πηδάει προς ένα τεντωμένο μουσαμά, ενώ άλλο καρέ απεικόνιζε έναν άδειο δρόμο με ποδήλατο.
Ο Κλάιν, με την φωτογραφία του, κατάφερε να προκαλέσει μια έντονη αντίδραση στους πρώτους θεατές. Πολλοί από αυτούς ήταν έτοιμοι να δεχτούν το ενδεχόμενο ότι πρόκειται για ένα τέχνασμα. Η δημοσίευση της φωτογραφίας σε μια μοναδική έκδοση τετρασέλιδης εφημερίδας, που άφησε σε περίπτερα για το κοινό, αποτελεί ένα πρώιμο παράδειγμα της ελεύθερης διανομής τύπου.
Η επικεφαλίδα με τον τίτλο “Ένας άνθρωπος στο διάστημα!” αντικατοπτρίζει το πνεύμα της εποχής και προβλέπει, με έναν έξυπνο τρόπο, την επικείμενη τροχιά του Γιούρι Γκαγκάριν το επόμενο έτος.
«Ένας άνθρωπος στο διάστημα!»
«Σήμερα ο ζωγράφος πρέπει, στην πραγματικότητα, να πάει στο διάστημα για να ζωγραφίσει» έγραψε ο Κλάιν «αλλά πρέπει να είναι ικανός για αιώρηση πρώτα από όλα».
You are currently viewing a placeholder content from YouTube. To access the actual content, click the button below. Please note that doing so will share data with third-party providers.