Για τον Μάρτιν Σκορσέζε, η «εμμονή» του Χόλιγουντ με τα εισιτήρια ταινιών είναι «αηδία» και «προσβολή».
Στην πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ του “Personality Crisis: One Night Only” στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης, ο σκηνοθέτης Μάρτιν Σκορσέζε δήλωσε ότι η ταινία προοριζόταν να προβληθεί μόνο μία φορά.
Σύμφωνα με τον δημιουργό κλασικών ταινιών όπως το “Raging Bull” και το “Goodfellas”, ο κινηματογράφος αυτή τη στιγμή είναι απαξιωμένος, υποβαθμισμένος και υποτιμημένος από όλες τις πλευρές – όχι μόνο από επιχειρηματική, αλλά και από καλλιτεχνική άποψη.
«Από τη δεκαετία του 1980 υπάρχει μια “εμμονή” με τους αριθμούς. Είναι λίγο αποκρουστικό. Το κόστος μιας ταινίας είναι ένα πράγμα. Ξέρεις ότι μια ταινία κοστίζει ένα συγκεκριμένο ποσό, περιμένεις να αποσβέσεις τουλάχιστον αυτό το ποσό, και όχι μόνο. Τώρα η έμφαση δίνεται στους αριθμούς, στο κόστος, στο Σαββατοκύριακο πρεμιέρας, στο πόσα έβγαλε στις ΗΠΑ, πόσα έβγαλε στην Αγγλία, πόσα έβγαλε στην Ασία, πόσα έβγαλε παγκοσμίως, πόσους θεατές είχε», δήλωσε ο διάσημος σκηνοθέτης.
«Ως κινηματογραφιστής και ως άτομο που δεν μπορεί να φανταστεί τη ζωή του χωρίς τον κινηματογράφο, το βρίσκω πάντα πραγματικά προσβλητικό. Πάντα ήξερα ότι τέτοιες εκτιμήσεις δεν έχουν θέση στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Νέας Υόρκης, και εδώ είναι το κλειδί. Δεν υπάρχουν βραβεία εδώ. Δεν χρειάζεται να ανταγωνιστείς. Εδώ πρέπει απλώς να αγαπάς τον κινηματογράφο.»
Οι απόψεις του σκηνοθέτη για την τρέχουσα κατάσταση του κινηματογράφου, ιδιαίτερα η πεποίθησή του ότι οι ταινίες της Marvel είναι σαν «θεματικά πάρκα», ήταν εδώ και καιρό αμφιλεγόμενες.
Ο Ντελ Τόρο υπερασπίστηκε τις δηλώσεις του Μάρτιν:
«Πολύ, πολύ σπάνια ποστάρω κάτι αντιφατικό εδώ- αλλά- ο όγκος των παρανοήσεων, των πρόχειρων ασαφειών και των εχθρικών επιθέτων που δεν υποστηρίζονται από ένα πραγματικό σκεπτικό είναι προσβλητικός, σκληρός και κακοπροαίρετος. Το άρθρο τους λειτούργησε σαν “δόλωμα” για την αύξηση της κυκλοφορίας τους, αλλά με ποιο κόστος;», ανέφερε στο twιtter
Διαβάστε περισσότερα:
Η Angelina Jolie ως Μαρία Κάλλας στη νέα ταινία του Pablo Larraín