Κατά τη διάρκεια συνέντευξης στο Πρώτο Πρόγραμμα, η Ελένη Γλύκατζη Αρβελέρ επανέλαβε τον ισχυρισμό της ότι ο ανοιχτά εκτεθειμένος τάφος στη Βεργίνα περιέχει τα λείψανα του Μεγάλου Αλεξάνδρου, αμφισβητώντας την επικρατούσα πεποίθηση ότι ανήκει στον Φίλιππο Β’.
Αρβελέρ: «Με τις επετείους είχαμε συνείδηση της ταυτότητάς μας»
Μιλώντας το πρωί της Τρίτης τόσο στο πρόγραμμα του 91,6 όσο και στο πρόγραμμα του 105,8, η Αρβελέρ εξέφρασε ακλόνητη εμπιστοσύνη στον ισχυρισμό της, δηλώνοντας ότι της πήρε έναν αιώνα για να βεβαιωθεί ότι ο Μέγας Αλέξανδρος είναι πράγματι θαμμένος στη Βεργίνα.
«Όταν ο Ανδρόνικος, με τον οποίον ήμουνα φίλη, ανακάλυψε τον τύμβο -δεν μιλάμε για τάφο, μιλάμε για τύμβο ολόκληρο- βρήκε μέσα στον λεγόμενο τάφο του Φιλίππου, το αγαλμάτιο του Μεγάλου Αλεξάνδρου, του λέω, βρε Μανόλη μου, πώς είναι δυνατόν βασιλεύς βασιλεύων, αυτό θα ήταν ο Αλέξανδρος μετά το θάνατο του πατέρα του, πώς είναι δυνατόν να είναι μέσα σε τάφο; Και ο Ανδρόνικος, ο οποίος είναι ένας τέλειος αρχαιολόγος και τέλειος ανασκαφέας, μου είπε απλά, βρε Ελένη, 20 κείμενα πάνω κάτω, λένε ότι ο Αλέξανδρος είναι θαμμένος στην Αλεξάνδρεια. Με συγχωρείτε για την επιμονή μου, του λέω, αν είναι έτσι, εγώ βυζαντινολόγος είμαι, ασχολούμαι με τα βυζαντινά. Όταν όμως βρήκαν την Αμφίπολη, άρχισαν και ζητούσαν και τον Αλέξανδρο στην Αμφίπολη», σημείωσε για να εξηγήσει στη συνέχεια:
«Οπότε αναρωτήθηκα, μια και τον ζητάνε στην Αμφίπολη, άρα δεν είναι σίγουροι ότι είναι στην Αλεξάνδρεια. Και πράγματι τότε, ως ιστορικός πια, πήρα τα κείμενα που μιλάνε για τον θάνατο του Αλεξάνδρου στην Αλεξάνδρεια και είδα ότι είναι όλα αιώνες μεταγενέστερα, μετά τον θάνατό του. Ο Αλέξανδρος πέθανε το 323 π.Χ. και ο Στράβων, παραδείγματος χάριν, που μιλάει για τον θάνατο και την ταφή του στην Αλεξάνδρεια, είναι το 60 μ.Χ. Αναρωτήθηκα λοιπόν και μετά άρχισα κι έψαχνα ως ιστορικός τα πράγματα. Τότε είδα, ότι εφόσον όλα τα κείμενα αυτά είναι μεταγενέστερα, να δούμε τι είναι τα πραγματικά ευρήματα».
Τα 6 επιχειρήματα που ανέπτυξε σε παλιότερες δηλώσεις της η Αρβελέρ:
1) το ελαφαντοστέινο ομοίωμα του Αλέξανδρου
2) την παράσταση στη ζωφόρο που δείχνει μια δράση η οποία για να αποτυπωθεί έπρεπε προηγουμένως να έχει συμβεί
3) την αρχική επιθυμία του Μακεδόνα να ταφεί στον τόπο του
4) το χρονικό κενό από την ταφή στο σημείο που ξέρουμε, μέχρι να κατασκευαστεί το μαυσωλείο
5) το ύψος του νεκρού που, όπως λέει, πως δεν μοιάζει με του πατέρα, αλλά περισσότερο με του ίδιου του Αλέξανδρου
6) τον χουντίτη, ένα ορυκτό της Αιγύπτου που βρέθηκε στον τάφο
Κοτταρίδη: Αντικρούει την Αρβελέρ – Ο Μ. Αλέξανδρος δεν είναι θαμμένος στη Βεργίνα